Wat je nog meer moet weten
Als je eenmaal op weg bent met een huurauto, wijzen de meeste dingen zich vanzelf. In sommige landen kunnen echter andere gewoontes of regels gelden dan gewend. Als je met een huurauto onderweg bent, is het toch net even anders dan met een eigen auto. Door onze jarenlange ervaring met het boeken van huurauto’s en ook met het zelf huren van een auto zijn er talloze tips die we kunnen mee geven.
Parkeren in de stad
De kosten voor het parkeren in grote steden kunnen vaak hoog oplopen. Begint of eindigt je jouw reis in bijvoorbeeld San Francisco? Dan kun je overwegen de huurauto in de stad in te leveren of op te halen. Je bespaart dan niet alleen op de huurkosten, maar ook op de parkeerkosten.
Tolwegen
Het gebruik van tolwegen is soms onvermijdelijk. Met name in de Verenigde Staten kan het handig zijn om de “Fast Lanes” te gebruiken.
De grens over
Soms veranderen de reisplannen terwijl je onderweg bent. Zo kan het zijn dat je besluit om toch de grens over te gaan, ook al had je dat niet gepland. In de meeste gevallen is dat geen probleem. Bij twijfel kun je altijd contact opnemen met de locatie of met onze klantenservice.
Boetes
Helaas komt het ook in het buitenland wel eens voor dat je bijvoorbeeld een parkeerboete krijgt of een (snelheids)overtreding begaat. In de meeste gevallen wordt het bedrag van de boete van jouw creditcard afgeschreven. Vaak kan je via de verhuurlocatie ook een kopie van de boete ontvangen.
Pech onderweg
Op de huurovereenkomst staat het telefoonnummer vermeld dat je kan bellen als je pech hebt met de huurauto. Ook bij bijvoorbeeld een lekke band is het goed om contact op te nemen met de nooddienst van de verhuurder, ook al kun je deze zelf laten maken. Uiteraard is het belangrijk dat je alle bonnetjes bewaart.
Wat te doen bij een ongeluk
Het komt gelukkig niet vaak voor, maar als je betrokken bent bij een ongeluk is het raadzaam om altijd de politie in te schakelen en te vragen om een (schade) rapport. Ook raden wij aan om te overleggen met de verhuurlocatie. Mocht je niet verder kunnen rijden dan wordt in overleg met de verhuurlocatie voor vervangend vervoer gezorgd.
Bij thuiskomst
Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent. Of dat er een bedrag van jouw creditcard is afgeschreven dat je niet kunt thuisbrengen. Neem dan binnen 6 weken na thuiskomst contact op met onze medewerkers. Wij stellen alles in het werk om jouw klacht zo snel mogelijk te behandelen.